Wednesday, July 20, 2011

1 år på Svalbard

Høsten 2011 og våren 2012 vil jeg ha adresse i Nybyen, 78°12′0″N 15°34′0″E, rett sør for Lonygyearbyen på  Svalbard. Unnskyldningen min er at jeg  her skal studere arktisk geologi ved Universitetssenteret på Svalbard (UNIS). Høstsemesteret tar jeg fagene AG-210 Svalbards kvartære historie og AG-211 Arkitisk marin geologi. Våren blir det AG-204 Svalbards fysiske geografi og AG-209 Den tektoniske og sedimentære historien til Svalbard.

Avreisedato fra Bergen er 7.august med fly, først til oslo, og deretter videre med nytt fly til Longyearbyen. Det blir da en tur tilbake til fastlandet i desember, før neste semester.


Høstsemseteret startet 10. august, så jeg får noen dager å komme meg i orden før jeg begynner med studiene. Da er det en del  praktiske ting som skal ordnes. Jeg må blant annet handle meg en del nye klær. Hente riflen (Mauser K98 30-06) som skal brukes til isbjørnbeskyttelse og generelt finne meg til rette i Longyearbyen. Håper vel også å få utforsket noen av nærmeste fjellene/toppene som ligger rundt byen.

Hentet fra  Svalbardkartet

No comments:

Post a Comment